COVID-19 Update

In line with international standards to provide you with the safest environment, we have introduced the following additional precautionary measures at our facilities:

  • Limiting the number of people within our facilities to ensure physical distancing can be maintained.
  • Restricting access to patients with scheduled appointments only.
  • Restricting accompanying adults to only one person.
  • In the case of children under 12, allowing access only to those with a scheduled medical appointment.

Learn more about ICLDC’s Commitment to Safe Healthcare

ICLDC Patient and Family Advisory Council

المجلس الاستشاري للمرضى والأسرة في مركز امبريال كوليدج لندن للسكري التابع

Our Patient and Family Advisory Council (PFAC) partners with patients and their family members to create a formal mechanism for integrating their voices into our healthcare operations.

We realize that patient and family involvement help us provide better care, which leads to better outcomes and greater patient and family satisfaction. Patients and their families can serve as Patient and Family Advisors (PFA’s) on our PFAC and will work closely with other patients, their family members and hospital caregivers (staff) to co-design safe, high-quality patient-centered care and services.

What do we expect from our Patient & Family Advisors?

  • Commit to attending and participating in PFAC meetings (8 – 10 in a year).
  • Provide input on a variety of strategic initiatives, facility design, educational materials and development of new services and offerings.
  • Share stories about care experiences by letting us know what went well and what we can do better.
  • Partner with us to review new program ideas that will benefit patients and family members.
  • Listen to the perspective of others and offer feedback in a constructive and professional manner.
  • Interact well and show respect to all individuals regardless of nationality, religion, gender, profession, disability, or socioeconomic status.
  • Adhere to our confidentiality practices by ensuring that information shared by our organization is not disclosed outside of the PFAC.

If you are looking for ways to draw on your personal experiences at ICLDC and to contribute to the greater good by helping us improve the quality of care, this program will provide an excellent opportunity for you. No employment history is required.

What happens after you apply?

  • You will be notified that your application was received and is in review
  • You will be contacted within 7 business days and notified of an interview date
  • You will be notified of acceptance or non-acceptance to the PFAC
  • If you are accepted, you will have to sign a confidentiality agreement

يتعاون المجلس الاستشاري للمرضى والأسرة (PFAC) مع المرضى وأفراد أسرهم لإنشاء آلية رسمية لدمج أصواتهم وارائهم في عمليات الرعاية الصحية لدينا.

نحن ندرك أن مشاركة المريض والأسرة تساعدنا على تقديم رعاية أفضل ، مما يؤدي إلى نتائج أفضل ورضا أكبر للمريض والأسرة. يمكن للمرضى وعائلاتهم العمل كمستشارين للمرضى والأسرة (PFA’s) في برنامج PFAC الخاص بنا وسيعملون عن كثب مع المرضى الآخرين وأفراد أسرهم ومقدمي الرعاية في المستشفى (الموظفين) للمشاركة في تصميم رعاية وخدمات آمنة وعالية الجودة تركز على المريض.

ماذا نتوقع من مستشارينا للمرضى والأسرة؟

  • الالتزام بالحضور والمشاركة في اجتماعات PFAC من (8-10 في السنه ).
  • تقديم مدخلات حول مجموعة متنوعة من المبادرات الإستراتيجية وتصميم المرافق والمواد التعليمية وتطوير خدمات وعروض جديدة.
  • مشاركة القصص حول تجاربهم معنا بإعلامنا اذا سارت الأمور على ما يرام او اذا كان بامكاننا تقديم الخدامات بشكل أفضل.
  • المشاركة معنا لمراجعة أفكار البرامج الجديدة التي ستفيد المرضى وأفراد الأسرة.
  • الاستماع إلى وجهة نظر الآخرين وتقديم الاراء بطريقة بناءة ومهنية.
  • التفاعل الجيد وإظهار الاحترام لجميع الأفراد بغض النظر عن الجنسية أو الدين أو الجنس أو المهنة أو الإعاقة أو الوضع الاجتماعي والاقتصادي.
  • الالتزام بممارسات السرية لدينا من خلال ضمان عدم الكشف عن المعلومات التي تشاركها منظمتنا خارج PFAC.

إذا كنت تبحث عن طرق للاستفادة من تجاربك الشخصية في ICLDC وللمساهمة في تحقيق الصالح العام بمساعدتنا على تحسين جودة الرعاية ، فإن هذا البرنامج سيوفر لك فرصة ممتازة. لا يوجد تاريخ وظيفي مطلوب.

ماذا يحدث بعد التسجيل؟

  • سيتم إخطارك باستلام طلبك وأنه قيد المراجعة
  • سيتم الاتصال بك في غضون 7 أيام عمل وإخطارك بتاريخ المقابلة
  • سيتم إخطارك بالقبول أو عدم القبول إلى
  • إذا تم قبولك ، فسيتعين عليك توقيع اتفاقية سرية
Start Chat